יום ראשון, 4 בנובמבר 2018

תרגיל 1

למי שייך המידע בלינקדאין של עובד בחברה, לעובד אישית או לחברה?

מתיאור המקרה ניתן לחשוב תחילה כי שני הצדדים צודקים.
הצד החברה חושב שהוא צודק כי אכן רשת לינקדאין מעבר לעובדה שהיא רשת חברתית מדובר ברשת חברתית עסקית לצורכיי עבודה אשר הוקמה במטרה לקדם עסקים ובין היתר כשהתפתחה גם התקדמה לעבר חיפוש משרות עבודה וכדומה, אך מטרתה העיקרית היא קידום העסק הפרטי.
בנוסף ניתן לטעון כי אם העובד תפקידו לטפח את קשריי העבודה תחת מעטפת הלינקדאין סביר להניח שהוא ביצע את העבודה הזאת על חשבון זמני העבודה ולאו דווקא בזמנו הפרטי ועל כן המעסיק שילם לו את משכורתו בזמן שהוא מבצע פעולה זאת.
לאור 2 הסיבות שלהלן ניתן לחשוב שהמידע שייך למעסיק.

לעומת זאת, לצד השני אשר טוען כי המידע שייך לעובד יש נימוקים רבים יותר וחזקים יותר.
בראש ובראשונה כל המידע נמצא תחת שמו הפרטי של העובד ולא תחת שם החברה. זה נכון שהוא עובד תחת הארגון אך השם הפרטי שלו נמצא בראש הדף ולכן זהו רכושו הפרטי ביותר. אין אופציה להחליף שם כשעוזבים עבודה לעומת האופציה להחליף את שם הארגון תחת שם המשתמש שניתן.
שנית, לא ניתן לגיד בוודאות כי האנשים שחברו לאותו אדם חברו רק בגלל החברה, יכול להיות שהם חברו אליו דווקא בגלל קשרים אישיים הוא רקם לעצמו בעבר.
מכל זאת ויש לציין כי ישנן עוד סיבות רבות אך מאחר והזמן קצר והמלאכה מרובה, לעניות דעתי המידע בלינקדאין שייך חד וחלק לעובד בחברה ללא שום הסתייגות.

אילו כלים מבין הכלים שהוצגו במפגש אתם חושבים שכדאי לכם לאמץ ולהשתמש בהם?

חד משמעית הכלי העיקרי והטוב ביותר שיש היום הוא רשת הלינקדאין שכמובן שאני משתמש בה רבות. היתרונות שלה היא שהיא חשופה לאוכלוסייה מאוד גדולה ולפלח שוק ענק וניתן להגיע בדרך מאוד פשוטה בלי לצאת מהבית בלחיצת כפור לכל ארגון וארגון ולכל עובד בארגונים על גבי הגלובוס וליצור קשרים עסקיים יחסית בקלות רבה.
כלי יוצא דופן!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה