יום רביעי, 12 בדצמבר 2018

תרגיל 6

1 .איך ניתן להגדיל את אחוז העובדים שתורמים מידע וידע ברשתות חברתיות פנים-ארגוניות מהמקובל ברשת האינטרנט?

חוק ה-1-9-90 מתייחס להתפלגות פעילות אקטיבית ברשתות החברתיות, כאשר ל-1% בלבד מיוחסת פעילות תוכן רלוונטית, 9% תגובתי ל-1% והשאר  90% משתתפים פסיביים ברשת.
בשביל לעלות את אחוז המשתמשים הפעילים צריך להבין את המציאות.
הבעיה הקשה ביותר היא להתמודד עם החוסר רצון של העובד בנושא.
בשביל לשפר את אחוז העובדים שתורמים מידע וידע לארגון או לרשתות חברתיות צריך בהעלאת המוטיבציה בקרב העובדים וליצור בהם אמון שהדבר אכן תורם עבור הארגון ותורם עבורם ובכך יעלה הרצון שלהם לשתף את הקולגות שלהם במידע.
אם למשל נקבע נוהל שכל זמן מסויים כל הקבצים שעל המחשב שלהם יימחקו בעצם נגרום לכך שכל הקבצים האישיים של העובד יגובו ובכך אנו מאלצים אותו בדרך עקיפה לתרום למאמץ הכלל ארגוני להעברת ידע בכך שהוא בעצם מעביר את כל המידע שלו למערכות הארגוניות.

2. קראו את המאמר הקצר "מניהול מטריציוני לניהול רשתי". במאמר מוצגים מאפיינים של הניהול הרשתי. כיצד רשת חברתית ארגונית יכולה לעזור לעובדים לעמוד בדרישות המפורטות במאפיינים אלו ?

1. תעודד שיתוף פעולה בין העובדים
2. שיתוף פעולה שהארגון "מאלץ" את העובדים שלו על ידי בונוסים קבוצתיים למשל.
3. העברת הידע על ידי העובדים עצמם.
4. הענקת סמכויות חדשות על ידי הענקת אחריות שונות ונוספות לעובדים.
5. יצירת שיתופי פעולה שלא קיימים בין עובדים שלא מכירים למשל בתוך הארגון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה